-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:35001 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:39

آيا مساله معاد از زمان آفرينش انسان مطرح بوده است؟
قرآن مجيد اين حقيقت را با صراحت بيان كرده كه از زمان آفرينش آدم مسأله معاد و حيات بعد از مرگ مطرح بوده، و حتي ابليس نيز به اين امر اعتراف داشته و بعد از آدم نيز پيامبران الهي كه مامور هدايت اقوام مختلف بوده‎اند آنها را به مسأله «حيات بعد از مرگ و زندگي آخرت» توجه مي​دادند، به گونه​اي كه اين زندگي براي همه اقوامي كه انبياء به سوي آنها مبعوث شدند مطلبي آشنا محسوب مي​شده است.



البته نمي​توان انكار كرد كه اين مسأله در لسان پيامبر اسلام (ص) و معارفي كه از طريق وحي بر او نازل شده بسيار گسترده​تر است، به گونه​اي كه قسمت مهمي از آيات قرآن مجيد را شرح مسأله معاد در شاخ و برگهاي آن تشكيل مي​دهد. با اين اشاره به سوي قرآن باز مي​گرديم و به نمونه​هائي از آيات گوش جان مي​سپاريم



1 ـ «قالَ اَنْظِرْني اِلي يَوْمٍ يُبْعَثُونَ». اعراف/14



2 ـ «قالَ فيها تَحْيَوْنَ وَفيها تَمُوتُونَ وَمِنْها تُخْرَجُونَ». اعراف/25



3 ـ «اِنّي اُريدُ اَنْ تَبُوأَ باِثْمي وَاِئْمِكَ فَتَكُونَ مِنْ اَصْحابِ النّارِ». مائده/29



4 ـ «اَيَعِدُكُمْ اَنَّكُمْ اِذا مِتُّمْ و كنتم تُراباً وَعِظاماً اَنَّكُمْ مُخْرَجُونَ». مؤمنون/35



5 ـ «وَلا تُخْزِني يَوْمَ يُبْعَثُونَ ـ يَوْمَ لا يَنْفَعُ مالٌ ولا بَنُونَ». شعراء/ 87 و 88



6 ـ «وَقالُوا لَنْ يَدْخُلَ الْجَنَّةًاِلّا مَنْ كانَ هُوداً اَوْ نَصاري». بقره/111



7 ـ «وَالسَّلامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَيَوْمَ اَمُوتَ وَيَوْمَ أبْعَثتُ حَيّاً». مريم/33



8 ـ «وَاِلي مَدْيَنَ اَخاهُمْ شُعَيْباً فَقالَ يا قَوْمَ اعْبُدُوا اللهَ وَاَرْجُوا الْيَوْمَ الآخِرَ». عنكبوت/36



9 ـ «... اِنِّي تَرَكَتُ مِلَّةَ فَوْمٍ لايُؤْمِنونَ بِاللهِ وهُمْ بِالآخِرَةِ هُمْ كافِرُونَ ـ وَ اتَّبَعْتُ مِلَّةَ آبائيِ اِبْراهيمَ وَاسْحقَ وَيَعْقُوبَ». يوسف/37 و 38



10 ـ «لَقَدْ وُعِدْنا هذا نَحْنُ وَآباؤُنا مِنْ قَبْلُ اِنْ هذا اِلَا اَساطِيْرُ الْاَوَّلينَ». نمل/68










پيام قرآن ج 5


ايت الله مكارم شيرازي و ساير همكاران

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.